Alumnus Afrikanistiek aan het woord: Kris Berwouts over zijn boeken en zijn loopbaan

14-12-2021

We geven onze alumni graag de kans om hun werk en projecten toe te lichten. Op 14 december geven we het woord aan Kris Berwouts, een oud-student Afrikaanse geschiedenis en taalkunde (afgestuurd in 1987) met een inspirerend verhaal. Hij werkte de 25 jaar daarna voor allerlei Belgische en internationale NGO’s, waaronder 11.11.11, het Rode Kruis en EurAc. Begin 2012 vestigde hij zich als onafhankelijk expert en consultant rond democratisering, veiligheid, governance en coflict in Centraal Afrika. Hij werkte onder meer voor de Britse en Amerikaanse officiële ontwikkelingssamenwerking, de Verenigde Naties en maakte studies voor de Franse overheid. Hij blijft actief als opiniemaker door opiniestukken en interviews in toonaangevende nationale en internationale kranten en via sociale media. Hij schreef onder meer ‘Le sein de la mère’ (over Swahili-literatuur), ‘Congo’s violent peace: Conflict and struggle since the Great African War’ en, recent, ‘Mijn leven als mushamuka: Schetsen van Rwanda, Burundi en Congo.’ Van harte welkom!

Dinsdag 14 december 2021, 14.30u – 17.30u

Rozier leslokaal 1.2 (wegbeschrijving)

Inschrijven is gratis en kan via de eventmanager https://webappsx.ugent.be/eventManager/events/krisberwouts