Boekpresentatie: Boeken uit het Huis - Jolyn Phillips en Yves T’Sjoen

25-02-2021

Boekpresentatie: Boeken uit het Huis - Jolyn Phillips en Yves T’Sjoen

Jolyn Phillips (1990) is geboren in Gansbaai aan de Zuid-Afrikaanse zuidkust. Ze studeerde aan de Universiteit van Wes-Kaapland (UWK), waar ze een Master in Creatief Schrijven voltooide onder leiding van schrijfster Meg Vandermerwe. Momenteel is Phillips docent aan de Universiteit van Johannesburg (UJ), waar ze onder meer college geeft in Afrikaanse letterkunde en Vertaaltheorie.

Jolyn Phillips wordt tijdens deze eerste aflevering van Boeken uit het Huis, een nieuwe serie boekpresentaties georganiseerd door het Zuid-Afrikahuis in samenwerking met de Taalunie, geïnterviewd door prof. dr. Yves T’Sjoen. Yves T'Sjoen is als hoofddocent verbonden aan de Afdeling Nederlands van de Vakgroep Letterkunde van de Universiteit Gent en bijzonder hoogleraar van het Departement Afrikaans/Nederlands van de Universiteit Stellenbosch. T’Sjoen is een van de initiatiefnemers tot de oprichting van het Gents Centrum voor het Afrikaans en de Studie van Zuid-Afrika en publiceert regelmatig over actuele kwesties in Zuid-Afrika en over Afrikaanse literatuur.

Datum en tijd: 25 februari 2021, 16.00-17.00 uur